BüféBudapest

Szeretem érezni a kenyér illatát, a friss zöldség ízét, szeretem kifakadni látni az érett gyümölcs nedvét, tapintani az élő tészta állagát. Szeretem ahogy az alapanyagok eldobják eredeti formájukat, és egységekből kerek egésszé rendeződnek. Öröm nekem a vendégül látás minden mozzanata...

Címkék

alga (1) alma (3) almás káposztás cvekedli (1) almás pite (1) almás zellerkrémleves (1) aranyszarvas (1) árpagyöngy (1) barackos csirke (1) bárány jeremynek (1) berlin (1) bor (1) borjúborda (1) brie (1) briós (1) brownie (1) buék (1) büfében (1) burek (1) burgonya (3) cékla (2) céklás csokis kalács (1) céklás kalács (1) chili (3) chutney (1) citrom (2) citromkrém (1) citromos vaníliás joghurt levendulával (1) coq au vin (1) csicsóka (1) csirke (1) csirkemáj (1) csirkemájpástétom (1) csokis (1) csokis keksz (1) csokitorta (1) csoki fagyi (1) csokoládé (10) csontlé (1) datolya (1) dió (2) diópesto (1) dísz (1) döner (1) édesburgonya (1) édesköménymag (1) édesség (5) együtt (1) előétel (1) eper (1) fagyi (1) fahéj (2) főétel (1) fozzunk egyutt (95) franciák (1) füge (1) gabona (1) gnocchi (1) gorgonzola (2) grissini (1) gulyásleves 150 főre (1) gyömbér (1) húsvét (1) húsvéti kalács (1) jégkrém (1) joghurt (2) joghurt torta (1) kacsa (2) kacsás kalács (2) kakaós csiga (1) kakaós kalács (1) kakas (1) kalács (6) kapcsolat (1) káposzta (2) kardamom (1) keksz (3) kékszőlő (1) kence (7) kenyér (11) kenyérpuding (1) kókusztej (1) kolbász (2) köles (2) konfitált csirkecomb (1) körte (3) körtefagyi (1) kovász (1) krém (8) kukorica (1) kultúrfürdő (1) lasagne (1) lazacpástétom (1) lencse (1) lepény (2) levendula (1) leves (6) libamáj (1) lilahagymás sütőtökkrém rozmaringgal (1) mandulás csokitorta (1) marhahús (1) mártás (1) mártogatós (7) mazsola (1) medvehagyma (2) megnyugvás (1) nagyböjt (1) nagy falat íz (1) narancs (2) nudli (2) oliva (1) olivapesto (1) őszi torta (1) paradicsom (3) pástétom (1) pecsenyelé (1) pesto (2) petrezselyem (1) piknik (5) pirog (1) pita (1) pite (1) pulykasült (1) pulyka kolbász (1) püspökkenyér (1) quinoa (1) rakott krumpli (1) recas pincészet (1) répa (1) rétes (1) rizottó (4) ropi (1) sáfrányleves (1) saláta (1) sonka (1) sóska (1) sóskaleves (1) spagetti (1) stangli (1) süti (1) sütőtök (4) sütőtökgnocchi (1) sütőtökös vöröslencse leves (1) szalonna (1) széchenyi (1) szegál viktor (1) széles metélt (1) szendvics (1) szeretetkeksz (1) taco (1) tamarind (1) tej (1) tejberizs (2) tejes pite (1) téli kalács (1) tészta (2) thai citromfű (1) tofu (1) torta (1) tortaszolgalat (7) túró (1) újhagyma (1) újkrumpli (1) uzsonna (1) vaj (2) vanília (2) wamp (2) zamatzár (1) zeller (2) zöldbab (2) zöldfűszer (2) zöldség (3) Címkefelhő

Erről beszélünk

Receptek, képek, élmények, ötletek

2013.01.08. 12:20 BÜFÉ

Újrakezdés

Címkék: süti fahéj fozzunk egyutt

Ma van az első nap, amikor úgy érzem, visszatértem... hm, hova is, a valóságba, vagy nem is visszatértem, hanem megérkeztem 2013-ba. Ez az! A most-ba tértem vissza!! Ami kísértetiesen hasonlít arra a most-ra, amiből az ünnepek előtt kiléptem. Nyilván, hiszen az életkörülményeim változatlanok. Nem estem túl számvetésen, ami a múlt év eseményeit illeti, nem is gondolom, hogy ilyesmit lehet, folyamatokban hiszek, amik nem zárulnak le, hanem alakulnak. Egyfajta összegzés zajlik bennem, kép-, illat-, hangemlékek hullámzanak át rajtam, egyesek elmerülésre, mások továbbevezésre késztetnek, végeredményben igyekszem mindtől búcsút venni, elengedni. Combos közhellyel élve sikeres évet zártam, szeretőbb, elismerőbb, nyitottabb, vidámabb, örömtelibb barátja lettem magamnak, így a világnak is. Mégis nehezemre esett elindulni az új évben, mert a két ünnep között számtalan élmény ért. Belül. Kívül roppant kevés, és ezt én hogy élvezem! Belelassultam a létbe, és velem csúszott mindenki, akit szeretek. Utóbbi állítások ellentmondást sugallhatnak, nincs ilyesmiről szó, én vagyok ilyen, lelassulok, bezárkózom, és, ha eljön az ideje nyílok újra, csak időre, dátumra nem megy ez. A lassulás állandóságát, és iménti periodikusság feloldását, ezt szeretném 2013.-ban. Sőt ezt is kívánom mindenkinek! És tudod mit, tudom, hogy jövő ilyenkor, ha megkérdezem az embereket, hogy, hogy teltek az ünnepek, kevesebbekből zuhan majd ki a nagy zabálás és számtalan program emléke, mert hát azt érzi mindenki egy idő után, hogy nem kell már bevinni, csak megemészteni, ami már bent van.

A nyiladozás tegnap hivatalosan megindult, ellenálltam, és mivel távolról elkerült a túlevés, terápiás jelleggel sütit sütöttem tegnap. Szépet, aranyszínűt, illatosat, kedveset, éreztem a tészta állagának változását, és már lassultam volna újra, de a süti nem enged, már jön az illat a sütőből, kikapni, mehet az újabb adag, tágulnak az illatfelhő határai, és én újra itt állok a konyhában, és elfogadom 2013.-at!


NAGYON BOLDOG, SZERETET- ÉS ÖRÖMTELI, RÓZSÁS ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!

snickerdoodles.jpg

Fahéjas keksz (Snickerdoodles néven számtalan variáció létezik rá angolszász nyelvterületen)

Hozzávalók:

250 g szoba hőmérsékletű vaj

300 g cukor

2 tojás

380 g liszt

2 tk sütőpor

fél tk só

2 cukor : 1 fahéj

Elkészítés:

A sütőt 185 C-ra melegítem. A vajat habosra keverem a cukorral, majd hozzáadom a tojásokat. Ehhez a keverékhez szitálom a sóval, sütőporral elkevert lisztet. Kb. 10 grammos golyókat formázok, a fahéjas cukorban alaposan meghengergetem őket (hetet, nyolcat simán be lehet dobni egy nagyobb tálban előkészített keverékbe, és magát a tálat megperdíteni párszor, és mindet szépen, egyenletesen bevonja a fahéjas cukor), és nagy sortávolságot tartva egymás mellé teszem őket. Normál háztartási tepsire 20 db fér ki, ebből a mennyiségből kb. 50 db jön ki. 8-10 perc alatt aranybarnára sütöm. Amikor a sütőből kiveszem, még puhák, de tudod, a vaj be fogja húzni, 1-2 percet hagyom pihenni, aztán átteszem rácsra, hogy ott hűljön ki.

Fogyasztása:

LASSAN     KEVESET      EGYÜTT

Share |

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bufe.blog.hu/api/trackback/id/tr265003262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása