BüféBudapest

Szeretem érezni a kenyér illatát, a friss zöldség ízét, szeretem kifakadni látni az érett gyümölcs nedvét, tapintani az élő tészta állagát. Szeretem ahogy az alapanyagok eldobják eredeti formájukat, és egységekből kerek egésszé rendeződnek. Öröm nekem a vendégül látás minden mozzanata...

Címkék

alga (1) alma (3) almás káposztás cvekedli (1) almás pite (1) almás zellerkrémleves (1) aranyszarvas (1) árpagyöngy (1) barackos csirke (1) bárány jeremynek (1) berlin (1) bor (1) borjúborda (1) brie (1) briós (1) brownie (1) buék (1) büfében (1) burek (1) burgonya (3) cékla (2) céklás csokis kalács (1) céklás kalács (1) chili (3) chutney (1) citrom (2) citromkrém (1) citromos vaníliás joghurt levendulával (1) coq au vin (1) csicsóka (1) csirke (1) csirkemáj (1) csirkemájpástétom (1) csokis (1) csokis keksz (1) csokitorta (1) csoki fagyi (1) csokoládé (10) csontlé (1) datolya (1) dió (2) diópesto (1) dísz (1) döner (1) édesburgonya (1) édesköménymag (1) édesség (5) együtt (1) előétel (1) eper (1) fagyi (1) fahéj (2) főétel (1) fozzunk egyutt (95) franciák (1) füge (1) gabona (1) gnocchi (1) gorgonzola (2) grissini (1) gulyásleves 150 főre (1) gyömbér (1) húsvét (1) húsvéti kalács (1) jégkrém (1) joghurt (2) joghurt torta (1) kacsa (2) kacsás kalács (2) kakaós csiga (1) kakaós kalács (1) kakas (1) kalács (6) kapcsolat (1) káposzta (2) kardamom (1) keksz (3) kékszőlő (1) kence (7) kenyér (11) kenyérpuding (1) kókusztej (1) kolbász (2) köles (2) konfitált csirkecomb (1) körte (3) körtefagyi (1) kovász (1) krém (8) kukorica (1) kultúrfürdő (1) lasagne (1) lazacpástétom (1) lencse (1) lepény (2) levendula (1) leves (6) libamáj (1) lilahagymás sütőtökkrém rozmaringgal (1) mandulás csokitorta (1) marhahús (1) mártás (1) mártogatós (7) mazsola (1) medvehagyma (2) megnyugvás (1) nagyböjt (1) nagy falat íz (1) narancs (2) nudli (2) oliva (1) olivapesto (1) őszi torta (1) paradicsom (3) pástétom (1) pecsenyelé (1) pesto (2) petrezselyem (1) piknik (5) pirog (1) pita (1) pite (1) pulykasült (1) pulyka kolbász (1) püspökkenyér (1) quinoa (1) rakott krumpli (1) recas pincészet (1) répa (1) rétes (1) rizottó (4) ropi (1) sáfrányleves (1) saláta (1) sonka (1) sóska (1) sóskaleves (1) spagetti (1) stangli (1) süti (1) sütőtök (4) sütőtökgnocchi (1) sütőtökös vöröslencse leves (1) szalonna (1) széchenyi (1) szegál viktor (1) széles metélt (1) szendvics (1) szeretetkeksz (1) taco (1) tamarind (1) tej (1) tejberizs (2) tejes pite (1) téli kalács (1) tészta (2) thai citromfű (1) tofu (1) torta (1) tortaszolgalat (7) túró (1) újhagyma (1) újkrumpli (1) uzsonna (1) vaj (2) vanília (2) wamp (2) zamatzár (1) zeller (2) zöldbab (2) zöldfűszer (2) zöldség (3) Címkefelhő

Erről beszélünk

Receptek, képek, élmények, ötletek

2011.05.17. 14:27 BÜFÉ

Boldog uzsonna

Címkék: gabona uzsonna köles fozzunk egyutt

Egyesek szerint táplálékunk 60%-át gabonák teszik ki ideális esetben. Egyesek szerint a gabona egészségtelen és hizlal. Vannak, akiknek az válik be, ha déli 12 után minden gabonát száműznek az étrendjükből, vannak, akik arra esküsznek, hogy vércsoportunknak megfelelően étkezzünk, ez egyeseknél kizárja a gabonát, másokat éppen annak bőséges fogyasztására buzdít. Szerintem csinálja mindenki úgy, ahogy neki tetszik! Érdemes tájékozódni, vakon semmit el nem hinni, kipróbálni, majd alkalmazni ill. elvetni, annak fényében, hogy adott téma kapcsán saját magunkon milyen megfigyelést tettünk. Én, személy szerint, gabonafüggő vagyok, lehet az kenyér, tészta, és minden más, jöhet télen, jöhet nyáron, minden mennyiségben!

Az uzsonna szó ugyan békés érzéseket ébreszt bennem, mindenképpen finom élmény, egyfajta megpihenés, az a fajta, amikor a gyerekek nagy rohangászás közepette, ledobják magukat valahova, lihegnek egy kicsit, rávetik magukat a vajaskenyérrelimonádéval, majd rohannak tovább. Már dőlök is hátra, de napközis koszt illatemlékei terjengenek körül, és máris venném kézbe az egész magyar közétkeztetést. Merjünk nagyot álmodni, valósítsuk meg kicsiben, majd gyűjtsünk erőt, és valósítsuk meg nagyban is! Első lépésként kicsi uzsonna, Nektek és nekünk.

Mindhárom uzsonna alapja a köles. Evvel az erővel lehetne árpagyöngy, quinoa, kuszkusz, rizs (mint itt), bulgur, stb., sőt, akár vegyesen!

 

Az első változatnál egyebet sem tettem, mint kétszeres vízben puhára főztem a kölest, eközben almachutney-t melegítettem, a kész, forró kölesre tettem egy bő kanál szoba hőmérsékletű mascarponét, és arra a langyos chutney-t. Következő történik, a forró köles olvasztja a selymes, lágy mascarponét, ami ennek hatására elkezd bekúszni a köles szemek közé, és húzza maga után a színes, illatos chutney-t. Ha a látvány megvolt, össze lehet keverni, és lehet kanalazni.

Hozzávalók:

1 egység köles

2 egység víz

Mascarpone ízlés szerint

Almachutney-hoz:

Alma, kápia paprika, chili paprika, almaecet, cukor, citrom húsa filézve, héja reszelve, fokhagyma, mazsola, gyömbér, só.

A hozzávalókat kedvünk szerint kombinálhatjuk, arra figyeljünk oda, hogy a folyadék (ecet) és a cukor aránya 1:1 meglegyen. Ha sok a folyadék, nem fog besűrüsödni, ha sok a cukor, túl édes, túl ragacsos lesz. Mindent felkockázok, aprítok, összeöntöm, és kb. másfél óra alatt nagyon lassú tűzön összefőzöm. Érdemes chutney-kat kipróbálni, itt a tavasz, jön a nyár, nyakunkon az ezernyi gyümölcs, ráadásul hűtőben ezer évig eláll!

 

A következő változat akár egy könnyű nyári ebéd is lehet, már reggel óta süt a nap, mi egyébre is gondolhatnék... A kölest a fenti módon megfőztem, ezalatt érlelt sonkát szeleteltem, minél vékonyabb, annál jobb, parmezán sajtot reszeltem, aszalt paradicsomot kockáztam fel, édes datolyaparadicsomot szeltem, olajbogyót készítettem elő, majd egy kanál genovai pestót (bazsalikom, olivaolaj, parmezán, fenyőmag, fokhagyma, só, bors) elkevertem 2 kanál mascarponéval. A kész kölest elkevertem egy kanál pestóval, majd az aprított hozzávalókat is hozzákevertem, tálaltam, és megfejeltem a pestós mascarponéval.

A harmadik változat újra édes, de ez sem túl édes, a chutney-is változattal szemben, ebben még cukor sincsen. A kölest megfőztem, ezalatt gyömbért aprítottam, reszelni nem szeretem, de minél vékonyabb, annál inkább az íze érvényesül az ereje helyett. Tofut pirítottam, körtét kockáztam fel, majd 2 kanál mascarponét elkevertem egy tk mézzel. A meleg kölest mákkal kevertem, majd hozzáadtam a többi összetevőt is, és a tetejére halmoztam a mézes sajtot.

Szép harmóniák ezek, amik nem az én kezemből szaladtak ki először, leljétek kedvetek az elkészítésben, és újabb és újabb változatok kiötlésében!

Share |

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bufe.blog.hu/api/trackback/id/tr482911092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása